Katten har återvänt

Kissen återupptar nu bloggen efter det längsta uppehåll hon gjort någonsin.
Nu har den stora borren i Matrixfilmen på TV rest sig, colan står på bordet, sambon - särbon? - halvligger emot min arm i soffan och hans syster åkte nyss iväg till en promenadsuktande liten hund på Väddö. Jag stannar i natt här i Edsbro, imorgon tar jag bilen till min nya hemadress. Ik been singel nu. Och vår lägenhet är TOM sånär på en liten trasa att finputsa lite med inför städbesiktningen. Några timmar uppdelat på torsdag, fredag och söndag med lite badning och grillning emellanåt så var det klart. Nu får vi hoppas att det blir godkänt.
Hej då Borlänge.
Och HEJ på dig Ståkkholm. När vi gick på Willys i Norrtälje och C hörde sin nya omgivnings taniga dialekt rös han. Men här är det sommar precis som i Dalarna och jag har färgat håret rött, Chris blonderade sig, gräset är torrt och jag fick hans snygga Heinekenglas. Så det blir nog bra till slut.
Å Nilla har fått sitt paket nu. Jag och Johan, hennes msnpolare sen år tillbaka, träffades i smyg och fixade ihop ett kärleksfullt grönt paket fyllt med en bränd musik-cd, ett par icke-Nilla-rosa-puttinulltofsar, en cykelringklocka med kompass, ett fint vykort med kungafamiljen, ett annat fint vykort med hintar om åldern (så snällt såå) och lite återvinningsmärken varstans (hennes och Johans interna skämt) och skickade iväg på långtur hela vägen till Korea. Citat från Nillas blogg bara för att braga: "Det var Hanna och Johan! Borlängesituerade bästigaste vänner som cheerade upp mig så mycket! Kan fortfarande inte förstå att de gjorde allt det där, handlade, skrev korten och ringde till min mamma!!"
Nu har jag missat vad som hände i slutet av Matrixtriologin, sicken tur att jag inte sett filmen alls nu ikväll. Hur sugigt hade det inte varit då att missa finalen? Nu ska jag kika närmare på den som pussar min arm varm. Och nu jamar den riktiga katten utanför en av dörrarna, det gäller bara att hitta vilken. Tack Agneta för lånet av datorn också, utan den hade detta inlägg aldrig varit möjlig *blink blink*. Men din katt jamar efter maaat och din son hittar inget. Så jag måste rycka in nu. Bye.

Kommentarer
Postat av: Tomtemor

Varsågod Kitty! Du är välkommen att låna den igen...Och det finns kattmat i kylskåpet och i skåpet i tvättstugan.

2008-06-08 @ 08:27:41
URL: http://tomtemor-lillnisse.blogspot.com/
Postat av: Nilla

Du är tillbaka!!! Lämna oss aldrig igen!!... saknat dina inlägg!! ^^

2008-06-08 @ 17:13:44
Postat av: Nilla

Du är tillbaka!!! Lämna oss aldrig igen!!... saknat dina inlägg!! ^^

2008-06-08 @ 17:14:31
Postat av: Nilla

du är tillbaka!!! lämna oss aldrig igen!!! sakant dig!!!^^

2008-06-08 @ 17:15:18
Postat av: Kitty

Nilla: De där trippelposterna övertygar mig :)



Tomtemor: Jorå, jag hittade. Jävlar va kelig o social han var fram tills dess...

2008-06-09 @ 15:10:39
URL: http://kattungejavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0