Min snuttefilt - svensk osignad hip-hop

Jag ska tönta mig...
...som Chris skulle ha sagt.

Ni vet Ken Ring?
Rapparsnubben från Hässelby - ja.

Jag gläds åt en sak han gjort i alla fall - förutom vara min barndoms främsta ansikte för Västerort - nämligen lirka in två saker med mig som starkaste gemensamma nämnare i sin låt Privat fest.

Live från Dalarna yao Hässelby va händer?


Detta, mina damer och herrar, ska jag trycka upp på en t-shirt och därmed visa mitt rätta jag. Då ska Chris banne mig få se på tönterier. Han har ju t.ex. "förbjudit" mig att ha en tröja på mig med Hufvudstaden tryckt. Men eftersom jag aldrig glömmer mina hip hop demos så kan jag lika gärna stå för vem jag är/var. Ha ha ha.

Jag är lite trött tror jag. Fattar inte vad Kim pratar om på msn så bad honom hålla upp, och Nilla försöker visa bilder på hur snygg hon är från en stylingdag hon varit på, men denna förbenade konstiga msn-versionen visar ingen visningsbild, och jag är mätt på Non Stops och sötnosen min sussar sött inne i sovrummet sedan två timmar tillbaka - på en fredagkväll? Sjukt.

Det här är mina favoritrader från svensk hip hop som påminner om svunna tider på whoa:

Vi har allt som ni vill ha, när Ingo o Dispyten dyker upp så får ni dra för, är man kass så är man nolla - trodde ni att vi skulle visa lite hänsyn?

Det var en tidig version av Ingo & Dispyten från Sex Stycken Stryk. Tittar in på deras MySpace och ååå måste utse bästa introt också:
Tillåt mig att presentera... Astmagräs!


Varför är svensk osignad hip-hop så underbar?

Min snuttefilt bland Kapten Röd- kuddar och Ozzy Osbourne- täcken.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Jag ÄR ju snygg *kastar med håret*.. *fastnar i sänglampan och slår huve i väggen.. betong.. aj >___

2008-01-12 @ 00:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0