Ett happy nytt år 2/1

 

Internet försvann mirakulöst nog på nyårsafton så detta blir väl inte särskilt uppdaterat. Jag ringer kundservice nu för "fixa problemet!".

 

Du befinner dig tillfälligt på köplats... 29

Men jag får inte prova om en timme (icke lunchtid) för "du har väl inget bättre för dig nu." Ha, det är ändå hans telefonräkning som får betala den långa väntetiden.

 

Vacker musik ändå, det där bakgrundssoundet.

Fredagen den 28 december gick jag och grabben på S2 där Rootvälta spelade. De på jobbet skrattade åt mig när jag sa att det var det bästa jag sett och mumlade något om Pink Floyd eller nåt.

 

Du befinner dig tillfälligt på köplats... 28... i helvetet!

Men jag och sötnosen dansade ändå till Vara och alla var glada och de på scen hade bubblande energi. Så jag får tycka vad jag vill.

 

Åsså blev det nyårsafton. På äldreboendet hade nästan alla med sig tårta till sina "stackars svältfödda släktingar"så säkert väller det grädde ur öronen på dem vid det här laget. Sedan gick jag hem och piffade upp mig och rengjorde mig och så vidare, och sedan kom Rickard, Jessica och Linda och vi åt kycklinggryta och hade det fett nice. Och bara så ni vet så tänker jag skriva ut namn åt höger och vänster idag, så är det någon som är efterlyst eller eftersökt av en lönnmördare får du väl höra av dig så kan vi skriva att jag såg dig i Västerås eller något.

 

Du befinner dig tillfälligt på köplats... 24... och vi var rätt så snabba den här gången, va?

Efter deras ankomst anlände även Peter och hans Ronja, och vi provsköt några fyrverkerier och lekte vuxna lekar som Jag har aldrig och Fuck the Dealer. Och sådär hade vi det ett par timmar. Efter att jag och Peter åkt ur en lek lurade/tvingade/föreslog/var trevlig med mig honom på en kort promenad. Jag behövde luft och miljöombyte för en liten stund. Ingen visste dock var vi var, men å andra sidan märkte de ingenting till en början heller. Ett missat samtal på mobilen bara.

Rukko och två polare kom förbi och sa hej och såg ut som Jesus på korset på kortet jag tog men som jag inte orkar putta in här. Men de skulle snabbt vidare och samtidigt som de lämnade borgen kom Veronica (som såg så jäkla bekant ut), Tompa, Tobias och Helene (som såg ut som en tvillingsyster till en Anna, men detta förnekades starkt). Dessa stannade till efter tolvslaget och med dem återupptogs lekarna samt en del andra varianter. Emellanåt hade jag telefonkontakt med Camilla från jobbet och försökte få hit henne. Nu har för övrigt jag kommit till köplats 14 och det går framåt vill jag påstå. Sedan skulle det komma en kille som är dryg när han är full, ensam, men han kom och gjorde inte något större väsen av sig, tillsammans med tre stycken till. Då var klockan 23.44 och vi körde ut allihopa till parken intill, Camilla och Erik mötte upp, och sedan vare bomber. C, E, L och jag sökte skydd när ett gäng intill sköt snett, och efter ett tag (jag ogillade idén med fyrverkerier och alkoholintag sen start) gav jag grabben en hård puss och drog en frusen Linda samt C & E som ville se på lägenheten med mig in. Samt ett antal andra som stod och väntade i trappuppgången. Jag hade en smula oro i mig eftersom Christian och Rickard (som var en tidigare länk i en kompis-kompis-kedjan) fortfarande var ute och sköt fingrarna av sig, men det var rätt så lugnt faktiskt. Resten av kvällen/natten drack vi, spelade kort och hade det rätt soft. Fast jag tröttnade mot slutet och satt inne i datarummet och lyssnade till Tompas lugnande "men jag älskar dig"-prat på golvet med sin tjej som gått hem. Och Kristoffer, han som var "festens enda nyktra" och som sedermera var en av festens mest onyktra, som kom och ville prata.

 

Köplats 6.

Jomen, jag tror Chris bytte lite nummer med några och bortsett från att Micke återvände och frågade efter sin ena handske när vi precis krupit ned i sängen, somnade vi in i det nya året vid halv fyratiden och hade det rätt bra. Och Christian återupptog sin tradition om bio på nyårsdagen så efter att ha tömt och kastat flaskor och diskat, käkade vi middag med Rickard och Jessica och gick på Arn - Tempelriddaren. Har inte läst boken men den var sevärd. Lite seg i början men i mitten och mot slutet greppade den sitt tag om en hårdare. Och idag, dagen efter nyårsdagen, är jag fortfarande lite seg. Ska ta något att äta nu, och se om de fem personer före mig hinner dö innan jag gör det.

 

Pöss.

 

Och jag hade inte pengar på mobilen för att kunna svara på alla sms. Ber om ursäkt.

 

 


 

Peeee äss! Här har man suttit i fyrtiofem minuter och väntat, och när man väl kommer fram och ska prata hör jag bara "Hallå? Hallå?" och sedan ett klick. Schysst! Och irriterande i allra högsta grad.


Nu har vi internet!!!! Och imorgon tittar mams, paps och Stins förbi och ska göra nåt. Stackars Muffel-Johan jobbar. Nu ska han diska så jag ska tömma diskstället. Ciao!

 



Kommentarer
Postat av: agneta

Äääääääntligen. Tack tack - min abstinens är tillfälligt över. Gott nytt år på er och vi ses den 25e på hockeyn.

2008-01-04 @ 06:43:30
Postat av: Mallan

Hanna säger också "fett", Nilla! :)

2008-01-07 @ 21:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0