Toppen av ett isberg - så otroligt otäckt och ofattbart

Är det bara jag som FÅR RYSNINGAR I KROPPEN när jag ser den här bilden? Blir rädd. Läste en artikel i Christians Illustrerad Vetenskap om Surtsey och när jag såg en bild av en ö och visste att det fanns mer av ön under ytan mådde jag illa. Det är för stort för mig på något sätt. Som när jag lvar liten och blundade och såg hur allt växte framför mig, och drömde mardrömmar om "stora saker". En barndomsmardröm jag minns innehöll en gång "all mat i hela världen som ett stort klot som inte fick plats i mitt rum" - så otroligt otäckt och ofattbart. Sådant jag fortfarande kan tänka när jag ska sova ibland, det svarta liksom utvidgar sig och jag måste öppna ögonen och försöka få bort det (lyckades inte så ofta som liten men numer brukar det försvinna). Kan även framkalla känslorna genom att fokusera på en liten liten del av huden på tummen och så vidare... Mysko.
image38wikipedia.org

Kommentarer
Postat av: agneta

Hej hej. Ja du är verkligen en liten juvel du. Och duktig. Du behöver bara sluta grubbla över livet för det kommer ändå. "Livet det är dagarna som går". Kramar på er

2008-02-10 @ 09:11:27
Postat av: Mallan

Hehe, jag kan få lite liknande konstiga känslor om jag står på en äng eller ett stort torg eller nåt och tittar rakt upp i luften, får för mig att om himlen och marken skulle svänga och byta plats (vilket inte går), skulle jag falla rakt ut i det blå:P Låter knäppt jag vet, men blir ändå lite skraj när jag står på en plats som bara är stor och öppen:)

Hade oxå konstiga drömmar när jag va liten, minns vissa av dem fortfarande...

Och..får inte glömma: Grattis på 3 års dan Hannis och Chris!!

2008-02-11 @ 22:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0