Möten

Möten.

Idag handlade en "idol" av mig, Oskari i Fimbultyr, och när jag bad om leg för att han köpte tobak kunde jag inte låta bli att utbrista "men det är ju du!". "Vad har jag nu gjort?" var hans respons, men jag hoppas att han blev tryggare av att höra att jag bara kände igen honom från bandet. Eller mer orolig av mitt stalkerbeteende kanhända. Jag bad honom hälsa till Berka , mest för att säga något trots att jag själv kan hälsa, och så funderade jag på om jag får titta på namnet på id-korten eller om jag ska fokusera på enbart ålder och foto. Skitsamma :)
Även två från nyårsfesten kom och handlade, de kände inte igen mig först men jag "påminde" och då låtsades de i alla fall. Dragna eller vad?

I fredags hälsade vi på hos Chris faster Maryanne och hennes familj med ungar och allt. Han fick träffa tre kusiner och fem kusinbarn allt som allt. Det var ganska trevligt faktiskt, blev väl bemötta och tårtan var god. Och födelsedagsbarnet sm fyllde 16 blev i alla fall märkbart glad för sitt presentkort i en Gamebutik. De är alla otroligt lika varandra. Kom knappt därifrån för allt prat om släkt och gården i finska Malax osv. Får se om de lägger ut bilder som jag kan sno, haha.

Imorgon har jag min första lediga dag på två veckors idogt arbete! Min chef sa att de hade behövt folk imorgon men att han inte hade hjärta att fråga mig eftersom jag jobbat så mycket redan. "Jag vill inte att du jobbar imorgon. Jag vill inte ha dig här" var andemeningen haha!
Trivs som fisken och lockas av pengar, jojo. Fast idag var jag rätt seg faktiskt, jobbade till 22.30 och så sålde jag ju faktiskt snus (eller var det cigg?) till självaste Oskari. Töntig eller ej, det gjorde jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0