Min idol Eisa

Min idol Eisa säger en massa smarta och roliga saker! Det är därför min dator är döpt till Eisa efter henne.
Det här har hon skrivit i sin familjelivblogg http://www.familjeliv.se/Bloggar-7-5/b79293-12.html
som jag så fräckt kopierar ifrån:

"Barnmorskan tyckte jag skulle sluta med Lergigan nu. Så jag gjorde det. Har ju ändå inte spytt på 3-4 veckor.
Men ACK och VE det gick åt helvete.
Har nu kalvat upp lunchen.
Jävla skit.

Faktabok: "Bara 1% av alla gravida kvinnor drabbas av något som kallas för hyperemesis gravidarum, det vill säga att illamåendet håller i sig efter vecka 13"

Varför ska jag vara så extremt statistiskt ovanlig för? Vad är det mer som är ovanligt? Jag kan ju lika gärna ha massor av avvikande saker. Barnet kanske bara har tre tår.
Faktabok: "Bara 0,04% av alla barn drabbas av något som kallas avsaknum av fotextremitetum, det vill säga att barnet har bara tre tår sammanlagt".
Ja, eller så kanske jag får en jätteovanlig förlossning.
Faktabok: "Bara 0,00009% av alla förlossningar slutar med att mamman tappar alla tänder"

Tog en Lergigan.
Hatar allt.
Saknar pojkvännen.
Ska jobba snart, palla.
Allt är tråkigt."
Torsdag 7 feb -08

14 feb - 08

"Hur uppkom uttrycket "Håller du ställningarna medan jag är borta?"

Var det två byggarbetare och det ena blev kissnödig eller? Stackars han som blev kvar. Det måste vara jättesvårt att hålla en ställning ensam."


23 feb - 08
"Ibland kan jag fundera över alla handikapp som finns, och undra vad som vore värst. Om barnet föddes med CP-skada eller Downs syndrom.

Nackdelar med CP: Palla hålla på med rullstol, palla mata barnet for ever.
Fördelar med CP: De är trots allt intelligenta, även om de typ inte kan visa det.

Nackdelar med DS: De är förståndshandikappade, ser konstiga ut, kommer aldrig förlora oskulden och skaffa barn.
Fördelar med DS: Kan gå och äta. [...]"


Nu orkar jag inte leta upp fler underhållande inlägg av Eisa men jag återkommer säkert. Eisa is best.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0