Jag tror att jag missat något!

Jag sitter och läser folks svar till en 17-åring som undrar om det är för tidigt att skaffa barn vid 17, snart 18... Och jag förundras över hur en nittonåring kan säga sig ha levt klart och var redo för barn nu.

"Leva" behöver ju inte nödvändigtvis vara att supa sig full, ha en massa killar och engångsligg, skolkat sig fri från studiebidraget, rymt hemifrån, tagit droger, sprungit på Ung08-festivaler och förlovat sig tre olika gånger med två olika personer.
Trots att många tjejer har gjort just de sakerna mellan åldrarna 13-17, och sedan skriver det i sina presentationer på familjeliv att "jag har MINSANN LEVT OCH LEKT AV MIG INNAN JAG UPPTÄCKTE VAD SOM VAR MENINGEN MED LIVET - MINA BARN" - och "mognade" en solig måndagsmorgon.

Tagit examen, rest, köpt hus och börjat jobba klockan 6 på morgonen - varför är det aldrig någon som menar de grejerna när de pratar om att ha "levt" innan de skaffat barn?

Kommentarer
Postat av: Nilla

Exakt! Man är fortfarande i den åldern då man tror sig veta allt och ha upplevt allt.. Damn kids!
*borde packa >____

2008-02-04 @ 16:34:07
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Kitty

Men Nilla, var befinner vi oss nånstans då? Bland de allvetande eller bland de ovetande?

2008-02-04 @ 18:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0