Momin

Det är en trött liten mymla slash momin som sitter i soffan med kalla kinder och rökdoft i håret. Var länge sen man befann sig i en inrökt lägenhet. Hänt en del i veckan, har aldrig haft så fullt upp om kvällarna. Jag har varit på stan med tjejerna i omgångar med shopping och tjeckisk mat, haft ishockeykväll med spöat Leksand och med muntra Therese och Jossi, sett musikal med familjen, firat pappa med släktingar (trevligt att äntligen kunna prata friktionsfritt med äldsta kusinerna) och blivit uppringd av hunken från i början av oktober och övertalades att träffas. Sagt och gjort, vi sågs och gick på bio - han är en sån där spontan typ denne blondskäggige, rökande, mjuktuffsiga charmör med busiga ögon - och på söndagen var det jag som stal honom för lite Crashfilm och snacks. Till en början lite halvtaskig kommunikation som sist, men vi gjorde en bra isbrytare och jag tillbringade natten hos honom. Vaknade dessvärre vid minsta rörelse, det var en hård säng och varmt. Jag har därför befunnit mig en något slags dåsigt overklighetsdimma resten av dagen, vi snoozade, låg och flumpratade och skrattade åt skämt typ X-Men ("sådär ser mina före detta killar också ut") och din mamma jobbar på Lipton, gör hon deeee? innan jag fick rusa till tåget för att hinna till sista papperspåskrivningen för lägenheten. Eftersom han bor på Kungsholmen har han gångavstånd till centralen, jag är lättimpad. Jag var stressad och klädde mig samtidigt som J försiktigt borstade mitt hår, och dra mig baklänges - det blev faktiskt ganska snyggt med snedbena.
Jag och Nilla åkte till lägenheten på eftermiddan, och vi kikade i alla lådor och skåp, spolade med kranarna, öppnade fönster och skuttade runt av inspiration. Nilla sprudlade av idéer på inredning, och jag tycker det ska bli så jävla bra där!

Kommentarer
Postat av: Nazli

Mycket som händer .... Har du fått nå inrednings inspiration? kramar

2008-12-15 @ 18:48:03
Postat av: Hanna

Lite iaf! :) En soffa i hallen känns hett!

2008-12-15 @ 22:22:15
URL: http://kattungejavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0