Made his day

Kände för att göra världen lite vackrare. Såg en yngling, säg på sexton-sjutton bast, med angenämt utseende (= han var snygg! på normal ungdomssvenska), idag när jag satt i Kungshallen med Nilla, Nazli och Ems, och en idé ploppade upp för mig efter den mättande paellan. Vi skulle precis gå och jag klottrade hastigt ned ett "Du var söt men lite för ung =)" på baksidan av mitt kvitto, passerade bordet där han satt med sin kompis, och lät den dimpa ned framför honom innan jag svischade vidare med Nilla som av synen förnam minnen från grundskolan. Vände mig om en bit bort och såg hur han glodde som fan, gav honom ett leende och skuttade iväg som en världsförbättrande komplimanggivare i sina bästa år. Jag antar att jag made his day, eller åtminstone gav honom något att himla med ögonen åt, över sin lunchtallrik.

Och, och! Nilla fann en bok med alla svar i. Jag ställde den töntromantiska frågan "Kommer jag finna kärleken nästa år?" och svaret löd fåntråkigt "Det tycks dröja längre än du tror". Happ.


Kommentarer
Postat av: Merkaptan

Hmm, jag hade nog blivit frustrerad över en sån lapp.. Glad, såklart, men frustrerad.

2008-12-04 @ 22:45:10
URL: http://merkaptan.blogg.se/
Postat av: Nazli

d va modigt av dig å skriva nn sån lapp jag skulle aldrig ha vågat

2008-12-06 @ 13:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0