den 18 december

Idag låses mitt SvenskaSpel pokerkonto upp. Plugg, prat och lunch med Nazli över böcker i bibblan. Efteråt handlade jag diskmedel och toapapper och vandrade upp till min grotta där jag i tystnad diskade några dessertskålar och njöt. Mot kvällningen fylldes bilen med kartonger och en svart stol, och jag fick hjälp av pappa, Mr T och Schteina att fylla linneskåp med alla dessa virkade små dukar och lakan i tusental.
Det spritter en liten lycka inombords. Jag ägnar mig pliktskyldigt åt utvecklingspsykologin och handlar julklappar emellanåt, lite åt andra men främst åt mig. Häromdan unnade jag mig ansiktsprodukter för hundratals kronor i stan, vars gator är nakna utan sitt snövita duntäcke. Och så får jag ett B elegant passat åt mig, näst högsta betyget på socialpsykologin. Det stryker mig medhårs i mitt val att söka en extrakurs på distans i vår, en liten kurs i Skövde i kognitionsvetenskap som lockat mig. Får se om jag tas in på reservplats. Så har jag äntligen klagat till mig lite ljud från helgens charmör, Kungsholmarn som CJ kallar honom, han är nog precis sådär lagom slacker i relationssammanhang som jag behöver, jag är starkt ovan - ändå är jag hans insekt i lovestoryn om flugan och lampan.
Förresten är jag en hemlig matchmaker och det är skamligt roligt.
Må kärleken lysa över oss, vänner, må kärleken lysa.


Kommentarer
Postat av: Mallan

Ett B!! :D Inte dåligt! Grattis! :)

2008-12-19 @ 23:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0