Avslutningsvis...

2008 lider mot sitt slut. Jag skrev ihop min årskrönika för 2008 igår; året som tog sin början i Folkets park i Borlänge och som nu kommer avslutas med familjens vänner i Hässelby.
Ett omvälvande år. Jag anar att 2009 blir lugnare.

Årets nästnäst sista dag tillbringades på tantfika hos Nilla. Vi åt färgglada cupcakes och Disneys Mulan-film gick på i bakgrunden medan vi tjattrade. Alla fick varsin Korea-present med något personligt varje! Eller, jag vet inte om jag törs kalla min gåva för särskilt personlig... hehe... Jag fick koreanska kondomer med tarotkort på baksidan av varje förpackning och en "klubba" av kondom med Elvis på (tack vare min fling på polisonger). Samt godis som man fixar ihop själv, klistermärken, halsband med mitt namn inristat i på koreanska, bokmärke, ätpinnar och hemmagjorda kolor av Ems. Hoppas jag inte glömt något.
Näst sista dagen spenderades i biblioteket, vårt nya hak, där jag lyckades flippra ihop en hel del Schulaufgabe i ett ambitiöst sinnestillstånd och på kvällen såg jag Lorryfilmen Yrrol då jag blev akut hängig och lite ledsen och behövde muntras upp. Men klart, det som CJ mumlade om i ett sms att han eventuellt kunde bistå med är ju snäppet bättre än varm choklad....
Och tidigt den 31 december svassade jag runt och städade glatt medan underskönaunderbara Madicken busade på min lilla teve. Sedan dansade jag till the Pogues och spelade igenom lite stycken Johann Friedrich Franz Burgmüller, min älsklingskompositör, på keyboarden innan jag susade iväg ned till tåget mot Barkarby.
Jag går in i mitt tjugoandra levnadsår (men jag är novemberbarn, det dröjer innan jag firar tjugotvå på dagen), det är för tidigt för att sörja livets missade goda och sannerligen, jag blomstrar.

Kommentarer
Postat av: Merkaptan

Vad var det för sms som han mumlade om då?

2009-01-01 @ 14:58:27
URL: http://merkaptan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0