Syndafloden 080808

Regnet har varit över oss i dagar och nätter. Gråväder, gråtväder. Systern rustar för krig i Gamla stan, hon är blåklädd och kamplysten och har dagen till ära sin Superwomantröja till sitt Lag Nords ära. Jag äter en hårdbrödmacka med gravad lax på - min nya föda - och planerar för 080808kvällen. Först blir det en ishockeyallstarsmatch - kända profiler från NHL och elitserien med anknytning till KIF eller Järfälla HC spelar mot de sistnämndas A-lag om jag förstått allt rätt. Sedan blir det en titt in till stan med några polare för att fira Nazli i efterskott och Nilla på håll samt denna unika dag som visserligen kommer igen om 100 år enligt E (jaja, men 20080808 kommer iaf inte igen!).
Och bara så ni vet, 111111 ska jag antingen gifta mig eller föda en unge, för DET är ett jobbigt men snyggt datum.
Färgade mitt hår igår också. Sist jag färgade blev det ju ingenting då det kommit in luft i flaskan, men jag ringde och klagade och fick en ny förpackning igår, så nu är mitt hår lysande rött! Och nya kläder har jag shoppat också. Den senaste tiden har jag dels handlat sjuttielva höstplagg, men även shoppat smink och accessoarer. Kurslitteratur inför hösten har jag också lagt pengar på, riktigt behändigt det där kurslitteratur.se där jag både köpt och sålt böcker via. Och imorgon åker jag till Dalarna och andas lite. Sovplats är ordnat och träffar inplanerade. Det blir skönt att åka dit igen, och komma bort från Stockholm ett tag. Och upprätthålla kontakten med personer som betyder mycket för en. Vill inte förlora fler än dem jag redan förlorat. Och när jag blir ombedd att avbryta kontakten med en del människor, ja då, kan jag bara krasst konstatera att det bara blev "offentligt" nu då det redan i stort sett redan är över, du behöver inte se till att grinden är stängd för den är redan det.


Kommentarer
Postat av: Belle

Bild på ditt "nya" hår? :)

2008-08-09 @ 13:20:13
URL: http://2livelife.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0