Ingen bryr sig om ditt liv!

Eftersom Nilla plockade upp ämnet hakar jag på.

http://eternalia.wordpress.com/2008/08/29/nagonting-slog-migaj/#comment-602

Ingen bryr sig om ditt liv, vad du gör. Jag slås av den tanken ibland (alltför ofta inte) och det känns jävligt skönt. Spontan kommentar till Nillas inlägg: "Hej! Jag håller med dig. Och det är fantastiskt att veta det!! Alltså, om jag knivmördar min familj och springer naken på fotbollsmatch, så kommer det i slutändan bara reduceras till ett
“ja, och vet ni vad hanna gjorde? ni vet, hon som gick med mig på Språk. Det var hon som mördade sin familj.”
“Jaha, nej men fy vad otäckt. Ja, det läste jag… Världen är bra konstig. Mer kaffe?”
Alla skiter i vad du gör, Nilla! Klart, vi lyssnar och ler och gråter. Men om du väljer att skaffa tio barn eller blir ihop med en fyrtioåring så är det bara en ögonbrynshöjning och inget mer. Vi har våra egna liv att bry oss om. End of story."

Kanske är deppigt, men ändå - rätt befriande? *nynnar på Vad gör det om hundra år, när allting kommer omkring* Och visst, vänner och släkt till min familj blir antagligen påverkade, men inte utanför den egna kretsen. Vi gråter för mördade barn men mest för att vi tänker oss att det kunde ha varit våra egna. Nu ska jag hålla käften innan ni tror att jag INTE ska på dejt imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0