Ballongmarkgrevinna af Djursholm

Äntligen fick vi upp pappa i luften för hans luftballongstur han fick i 50årspresent förra året. Jag och Stina följde med, tillsammans med 15 andra passangerare i den minsta ballongen av fem; en Nokiaballong. Mest tid gick åt att åka i gula bilar ut till Årsta, dra ut alla nödvändiga delar, fylla ballongen med luft och vid landning tömma ballongen på luft och packa ned allting. Men det var det värt! Vi fick en perfekt rutt precis över Stockholms city, åkte över Södermalm, över Hötorget och såg alla hustaken och innergårdar jag inte visste fanns. Utsikten var mysig! Jag hade nallen i högsta hugg och smsade och fotade. När vi for över Djursholm vinkade trädgårdsfamiljerna åt oss och barnen på studsmattorna ropade åt oss och frågade vad vi hette och var vi åkte ifrån. Sedan landade vi med tre hårda dunsar och fick håren dränkta i champagne av käck pilot. Nu är jag "ballongmarkgrevinna af Djursholm" eftersom det var där vi landade - flott va?


Och ja, skolan går bra, kärlekslivet framåt, och jag blev förälskad i en vrålsnygg kofta i ull idag som jag köpte trots att den var något för dyr och ganska opraktiskt men ack så söt!


Kommentarer
Postat av: Nilla

yeeej för något opraktiskt, vrålsnygga kläder!^^ ;)



OOO

2008-08-28 @ 20:30:40
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: hanna

Man är väl en tösabit trots allt...

2008-08-28 @ 21:54:04
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Belle

Ey, lägg upp bilder från turen :) häftig jue :)

2008-08-29 @ 09:23:17
URL: http://2livelife.wordpress.com
Postat av: Nazli

vilken häftig dag... lägg upp bilder

2008-08-29 @ 10:23:54
Postat av: Ems

Vad kul :) vill se bilderna

2008-08-29 @ 17:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0