Så kom snön tillbaka igen

Christian buffade på mig i morse. "Det snöar!" Och jag somnade om och trodde att jag drömde. Men visst sjuttsingen låg Borlänges gator och torg dränkta i vitt snöpulver. Med mig till jobbet tog jag inte med mig några vantar eftersom Christian skjutsade, men på hemvägen blev mina fingrar stelfrusna. Ja, att jag stod utanför porten nere på gatan och tjejpratade med Eve kanske var en anledning...
gud vad jag behöver prata av mig om såna saker med andra; relationer, sex och framtiden.

Ikväll blev det officiellt även på jobbet då jag ringde chefen och bad om en stund över. Nere i mejeriet berättade jag att jag inte stannar över sommaren... Likt en tvärtom-Snusmumrik tar jag min packsäck och ger mig av. Hon förstod då jag har mina nära och kära där och att jag vill hem. Och så fick jag åter berätta storyn om hur jag egentligen hamnade här (killen från Säter, ville tillbaka; Borlänge bättre, jag ville bort från Stockholm efter studenten, here we are). Med mitt nya fina passerkort lämnade jag byggnaden. Imorgon börjar jag klockan tre. Nu kan jag äntligen sluta ha det hemligt; jag ska flytta hem!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0