Rrrr... Rotkäppchen

Moj Punahilkka!

Little Red Riding Hood är ett på tok för långt namn för en liten tös; hade hon haft mormor på en ranch så kanske... Rotkäppchen låter som en bestraffningsmetod. Le Petit Chaperon rouge som en blaskig parfym.
Rödluvan bonnigt.  Cappuccetto Rosso ett alternativ till cappuccino som precis ska lanseras på Stockholms kaféer och som hyllas av ointernationellt gångbara Schulmans. Och trots att finskan oftast levererar de fulaste översättningarna uteser jag Punahilkka till vinnaren över beskrivande ord för min nya look.

image73

Älskar när håret är nytonat, doften är så god.

Idag har hon fått ägna sig åt lite kroppsarbete. Först packa upp varor på jobbet; länge sedan jag hunnit med en hel bur utan att kassan kallade, och sedan bleepa varor så fingrarna värkte.

Sedan vilopaus under bilfärden till Säter där vi grillade entrecôte och kyckling hos Christians pappa. Föga ansträngande. Sedan bytte vi till sommardäck på bilen. Hm... eller; nu skulle jag visst träna på det, så jag satt där på gatan och skruvade bort muttrar och lyfte bort och dit däck, medan "gubbarna" stod och såg på och arbetsledde mig. Efter fyra däck borde jag kunna byta däck på egen hand hädanefter - eller, *haha*, det där var roligt...

När jag skulle skutta in i bilen såg jag något ligga på sätet. *spelar spännande musik*. Gissa vad jag hade fått för något av svärfadern? Jo, en stor burk med rårörda lingon. *harkel*. Tänk att det här med ärlighet inte riktigt fastnat hos oss... Vi skrattade bara. Raggmunk eller köttfärslimpa, någon?












Kommentarer
Postat av: Emma

Hej
haft en bra helg?

2008-04-19 @ 23:31:34
URL: http://enlitentax.blogg.se
Postat av: Kattungejuvelen

Ja tack.

2008-04-20 @ 00:55:57
URL: http://kattungejavel.blogg.se
Postat av: Evelina

Åhh vad tjusigt det blev med håret! Rött är hett!! ;)

2008-04-20 @ 02:45:05
URL: http://evefanten.blogg.se
Postat av: Nilla

Snyggt! fierce !! ;)

2008-04-20 @ 15:29:31
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Anonym

kalac

2008-07-21 @ 02:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0