13.52

Nu har de åkt, hela bunten. Eller knippe, snarare, för de var bara tre. Christian kom hem över lunchen och käkade baguetter och Risifruttin med oss, och for sedan tillbaka till lagret. Jenny fixade sig och gick ner till den röda Mercan och innan hon släckt sin cigg kramades vi hej då. Det var kul att ha henne här, hon ordnade middag igår och var allmänt gullig (och lite gnällig, dock på ett gulligt sätt då?). Och hon verkade ha haft roligt på sin klassåterförening igår kväll, svägerskan min. Sist följde jag med Malin till tåget som gick 13.52 och det var sorgligt, det var skönt att ha 'na här.
Dagen-efter-dag idag är det ver-kli-gen. Trots ingen alkohol är jag lite seg. Det är söndag och har kvar lite mascara under ögonen. Helst vill jag bara ligga och titta på repriserna av lördagens kvällsunderhållning men de verkar ha tagit slut. Det blev mycket shoppa av igår. Köpte en snygg blå klänning på Vero Moda, svarta leggings och en grå topp som jag bär nu. Malin hittade en tjusig röd topp/linne eller vad det kallas; halterneckslinne kanske. Den bar hon på kvällen när vi skulle träffa fredagens gäng som vi bekantade oss med. En ny trevlig (finns det inget annat ord?) grabb var tillsatt och vi spelade biljard och sedan blev det faktiskt film hemma hos en av dem på Hushagen. Rätt lugnt. Innan dess åkte vi även förbi gamla Tjärna där det visst fanns en inrökt underjordisk där en massa svartrockare höll till och hade fest. Där brände vi en skiva och åkte sedan vidare. Man ska inte lita för mycket på främlingar, men jag ringde Christian och berättade vart vi skulle, in case of, liksom. Sedan fick jag en smula Ågren men fick hans OK och även om jag själv skulle bli solbränd av svartsjukan om en liknande situation skedde med respektive tre yngre brudar kändes det ganska bra ändå, jag menar, vi hade det bara trevligt och Malin skulle ju få ut det bästa av Borlänge nu innan jag flyttar. Dock kändes det lite creepy att en av dem kände igen mig från jobbet, att han sett mig i en kassa men jag inte har en aning om vem han var. Det kanske är lite av ett kändis-syndrom som butiksjobbare känner av. Men det var bara ql.
Nu blire fan repriser... Ha det gott, alla läsare, denna regniga höstlika sunnudagr.

Kommentarer
Postat av: Mallan

Jag hade verkligen jättekul i helgen! Va kul att träffa er och se nya lägenheten, som jag tycker va riktigt fin! Tycker d ska bli skönt att du kommer ner till sthlm om inte så länge! Då kanske man kan träffas mer än två gånger om året :P haha

2008-04-29 @ 22:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0