Övningskörning

Älsklingen fick mig att lova honom precis innan resan ner att jag skulle övningsköra fyra gånger - fyra timmar, minst, tillade han - och idag har jag faktiskt kört tre! Först tog jag och modern en tur till Bålsta och gamla vägen hem, vi tittade även förbi på tomten till "stugan" och såg markeringarna i den övervuxna terrängen efter stugan och verandan. Sedan var det mörkerkörning mot kvällningen med pappa som handledare och lillsyrran som passagerare. Ja, syrran satt i baksätet och snappade upp litet, hon har själv börjat köra så smått.
Emellan övningskörandet firade vi mammas födelsedag i efterskott. Min ena kusin hade med sig sin pojkvän som jag fick träffa för första gången, mycket angenämt, lätt att prata med. Och farmors var också med, men honom har jag ju träffat tidigare. Vi fikade och pratade högljutt.
Syster yster och jag hann även med en kortare kvällspromenad, också mycket angenämt, det är så trevligt så att prata ibland. Jag fick höra om Bussmarodören som flyttar sig alltför påträngande nära främmande tjejer på bussen, det låter både creepy och sköj. Mest det första. Jag får hålla ögonen öppna, även detta på skumma buss 541, nästa gång jag åker med den.
Lev väl


Kommentarer
Postat av: Stina

se
http://drelly.blogg.se/1188824957_det_borde_finnas_sepa.html
för övrig information haha

2007-09-30 @ 23:13:19
URL: http://ensvensktiger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0