Små ljusbollar i taket

Det är de små sakerna som gör det, heter det inte så?
Ni vet små ostbollar som sent-80-tals-ungarna tävlade i att proppa käften full med? Sådana små som glimmar har jag satt upp i mitt själsliga, mörkblå tak och varje boll står för ett plus som jag redovisar nedan!


+ fått spridda jobbpass i 2 veckor framåt av vikariepoolen
+ partiledardebatt i riksdagen (där centertanten tror att det är alliansen som skapat den senaste uppåtgående nya-jobb-kurvan och inte år av sossestyre; icke en del av ljusbollen)
+ posten som just damp ned - hu, så spännande!
+ få ett Y eller J på Betapet över en grå 3x bokstav
+ se saker slängas (inte ATT slänga, det är inte kul.)
+ solsken som tränger sig in genom persiennerna jag ej har dragit upp
+ gårdagens warpdrivecitat här på kattungejävelns blogg, tål att läsas igen
+ Mona Sahlins lugn och jättefina replik på Jan Björklund angående hyresrätter, och Peter Erikssons allmänna bästhet
+ när pojkvännens post är postad till den feminima formen av hans namn :-D Tänk hur en liten bokstav som hamnat fel kan göra allt så roligt
+ Peter Nylunds serier! Jag har en bok, ORDBOK, som ett par finns med. Heja Nylund!
Jag tror jag snor några från hans hemsida, men jag berättar såklart att adressen är
http://www.robertnyberg.nu

image5

Nu är det mer Betapet!
Trackback
RSS 2.0