När en tjej besiktar bilen...

Vi körde ner till Ludvika igår för att kontrollbesikta vår Mondeo och fick hela bilen godkänd. Eller rättare sagt; jag körde, och ändå ger besiktningsmannen bilnycklarna till min pojkvän av ren vana efteråt!
Man kanske inte kan kräva att han ska minnas vem som förmodas sitta bakom ratten, men sådär
smittad av den feministiska andan min syrra skriver i, så får jag väl torrt konstatera att det är män som kör och kvinnor som sitter brevid som är den rådande ordningen i dagens samhälle. Även om det varit så i vårt förhållande de senaste 2 åren...


Men nu får jag köra! En kvinna mindre i världen som måste vänta på gubben innan hon får åka till affären och storhandla alltså.

"Alla kvinnor i släkten har körkort", säger min far. Så jag har ju haft en viss press på mig, hoho. OK, nu ska jag verkligen sluta tjata om det här. Det börjar bli tråkigt, vesst?

Jag ska bara tillägga en sak: Jag hejar på de kvinnor i Saudiarabien som lever i ett stenålderssamhälle och ändå törs försöka sätta sig emot. De får inte jobba, resa eller studera utan att få tillåtelse av sina manliga släktingar. Och de får överhuvudtaget inte köra bil. Det är förbjudet. Visserligen är det inte år 2007 där utan år 1428, men en utveckling av samhället går inte att stoppa, vad vi än namnger årtalet. Ni kan gärna läsa mer här:
http://www2.amnesty.se/hem.nsf/0/dce417ca6302c348c1256e1e00455aac?OpenDocument&Click=

Fast om Amerikatpresidenten George Bush sa att han skulle stoppa kvinnoförtrycket genom att bomba landet, skulle det då vara rättfärdigat, enligt din åsikt?

Kommentarer
Postat av: Stina

Om de vägrar.Det eller bojkott ! Men han skulle ju aldrig bojkotta Saudiarabiens olja ... hm.

2007-10-14 @ 00:07:39
URL: http://ensvensktiger.blogg.se
Postat av: Stina

Jag har väl för lite feministiska inslag i mina blogginlägg? Jag tänkte jag för övrigt skulle studera ideologien.

2007-10-14 @ 00:08:57
URL: http://ensvensktiger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0