Deal or no Deal - Skilsmässoversionen

En lördag, det var gårdagens, såg jag på TV4-kvällsunderhållningsprogrammet Deal or No Deal och fick en lysande programidé att sälja till programchefen - Deal or no Deal - Skilsmässoversionen!
Det liknade Hipp Hipps tv-show där det separerande paret springer in i huset i omgångar och plockar till sig allt av värde. Men i mitt program får förslagsvis den ena partern, t.ex. hustrun, stå nere på golvet och ha 24 väskor framför sig innehållande varierande vinster. Den sämsta vinstern är t.ex. makens skitiga strumpor, mellanvinsterna bland annat hennes unika Barbiesamling och hans innebandyklubbor, och högsta vinsten är huset.
Sedan får maken agera bank och ge bud, i enlighet med reglerna. Jag föreslår att om otrohet är anledningen till skilsmässa ska den bedragna vara den som spelar, för rättvisans skull.
Jag tror att det skulle kunna bli en succé. Producenten kan ju lägga in små gripande inslag om deras kärlekshistoria och separationen, och sedan små glädjande historier om roliga minnen från bröllopsfesten - allt för att höja tittarsiffrorna. Eller vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Nilla

aha! då såg du den där kvinnan med hennes jävla dagisröst, gaaah! Ville slita ut stämbanden på mig själv... ehum, allt bra? :P

2007-10-14 @ 22:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0