Världens stressfaktor

Jag vet att jag inte ska tacka nej när jag blir erbjuden jobbpass, men som idag kommer M upp och eftersom killen jobbar är jag den enda som kan hämta henne, och i veckan var jag sjuk (fast lyckades på nåt vänster aldrig hinna med att svara), och då måste det stå på faxet att jag inte kan eller inte svarar. De på avdelningen undrar typ varje dag när de träffar mig varför jag aldrig kommer till dem, för när jag väl jobbar blir det oftast på någon annan än den "vanliga" avdelningen. Pinsamt, när jag alltid säger att de kan ringa mig.
Största fasan som alla timvikarier pratar om är att de slutar ringa. Jag vet att det kan hända mig med, men nu är det en "sjukperiod" och folk behövs. Jag måste ju visa mig angelägen och intresserad. Det går OK än så länge med att få erbjudanden, men jag får ont i magen varje gång Privat nummer ringer 06.45 på morgonen och jag vet att jag inte kan idag. Ibörjan tackade jag ja till allt, förutom när jag inte kunde för att jag redan jobbade. Sedan slappnade jag av, och hade vissa dagar inte lust helt enkelt. Jag måste skärpa mig nästa vecka. Svara ja direkt. Suck, vilken stressfaktor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0