Uppmaning till Borlänges busschaufförer

Hej alla glada busschaufförer i Jussi Björlings stad!
Jag vill bara påminna er att när ni kör 603ans tur även kommer ihåg att svänga ner på en liten avkrok på Paradisvägen och ned till hållplatsen vid Tjärna Ängars servicehus. För där stod två stackars kvinnor klockan 6.18 imorse och med en känsla av att ha blivit övergivna såg bussen åka förbi uppe på stora vägen. Och de fick vackert vänta tills nästa kom, tjugo minuter senare. I snöväder och kyla. Det har gått 2 månader nu sen den här rutten startade; ni måste ha lärt er nu. Skärpning!

Är ni avis nu i Sthlm? image38 Där framme ser ni förresten min vänta-partner glida fram med sitt paraply över huvudet mot snön från skyn. Vi bodde visst i samma hus, fast hon i D och jag C. Lägg även märke till de översnöade cyklarna; vi såg diverse typer försiktigt cykla genom snödrivorna.

Men en sak är särskilt flott med busslivet i Borlänge! De gör luckor i busskurerna så att man kan skydda sig mot nedfall och samtidigt inte vara gömd för bussen så att föraren rattar förbi och tror att ingen ska med bara för att den väntande inte sett bussen komma. Jag tog en bild på denna kloka idé och var sedan tvungen att kvickt hoppa fram för att visa att jag faktiskt skulle med bussen ändå, fast jag stod inne i kuren. Höll alltså på att missa bussen ändå.

image39

Åsså vill jag avsluta med ett skämt jag hörde av en arbetskamrat idag.
Två tjejer är oense om vems gynekolog som är bäst.
- Min är bäst, säger den ena. Han är ung och snygg å se på och glimten med ögat.
- Nää, svarar den andra. Min är utan tvekan bäst. Han är gammal å ful, har stela fingrar och Parkinsons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0