Torsdag

Ännu en ny dag har uppstått.
Fyrvaktaren sover.
Betapet krånglar.
Familjeliv pratar rondellkörning.
Manu Chau sjunger om att det finns ingen plats för liten apa i den här stan.
Hos grannen är ytterdörren och förrådet öppet och oväsendet av en dammsugare stör.
Tranbärsdrycken är slut.
Vi har fått följande post:
  • Larson!tidningen
  • Från Postkodsmiljonären till Fyrvaktaren
  • Faktura från Folksam, jag har en barnförsäkring på 1750:- som ska betalas snart, tänk att jag fortfarande är barn där i några år till
  • Ett stort brunt spännande kuvert till Fyrvaktaren
När den kom för en timme sen kastade jag mig in i sovrummet och ropade god morgon till Fyrvaktaren och hoppade lite extra för att väcka honom. Oj, ja jag ser, sa han med ryggen vänd mot mig. Jag plockade med mig allt och gick.

Igår när jag lagade en mexikansk lasagne ringde det en konstig signal. Fyrvaktaren ropade på mig. Fast det var hans mobil. För han trodde att det var min mobil för jag hade tydligen mixtrat med hans inställningar. Viiissst... Själv låg han på mage och monterade isär vår tv-hylla.
http://www.blocket.se/vi/14192034.htm?ca=6_s
Det var till honom. Vi blev utbjudna på biljard av Berka och hans fjälla (som dessutom gjort sin hindersprövning nu, jag är sååå exalterad och Fyrvaktaren säger att jag "fått idéer" pga. detta, jag vet inte vad han pratar om!) . Efter biljarden (vi spelade i lag och de vann med 4-1 mot oss...) åkte vi hem till oss och så fick de låna lite filmer med spansk text eller tal (det är inte helt lätt att hitta ska ni veta) samt min mixer. Jag rekommenderade dem Kaloribomben som jag gjorde i förrgår.

Läs nu noga:
mixa
grädde
mjölk
lite socker
vanillinsocker
bananer eller krossad ananas

En dl sånt står man på länge, jag tog det som frukost/lunch! Recept från jobbet. Och vet ni, till och med Fyrvaktaren drack det med njutning! Han som knappt vill smaka en tesked av mina smoothies jag gör, om det inte är milkshake.

Kommentarer
Postat av: agneta

Jag vet vad det var i det bruna spännande kuvertet...Och läs inte det här förrän imorgon: Grattis på din födelsedag och välkommen in i "inte-längre-tonåring" klubben. Vi seeees eller syns...

2007-11-15 @ 19:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0