Något märkligt i köket

En flicka åkte och en annan kom.
 Trevligt.
När jag kom ut från jobbet och hoppade in i den blå bilen satt det en tjej på passagerarsätet! Supertrevligt
att Fyrvaktarens systerdotter är här. Jag som inte trodde att jag skulle klara mej utan besök mer...

Men! Alldeles nyss hörde jag skrammel från köket. Jag har aldrig sett på maken. Hon står och diskar! Oj, jag vet att vi är väldigt lata här på Tjärna Ängar, för smutsdisken hopar sig på bänkarna, men det här! Jag försökte med alla medel jag kan få bort henne, men då sa hon att hon skulle prompt antingen städa eller diska, för hon hade ingenting att göra. Det hjälpte inte vad jag sa... och dra bort henne gör jag inte... Skäms ögona ur mig gör jag. Erbjöd mig att ta över, men se, det gick inte... Barnarbete jämrar jag och biter på naglarna. Hennes morbror tar det väldigt lugnt... För lugnt tycker jag. Den förra tjejen som åkte hem idag med tåget började också att diska mitt i natta, men det är ju min syster, så henne bryr jag mig inte om *skratt*. Men den här sötnosen.
Hon är ju så himla duktig!
Voj voj.


Nu ska jag gå och gömma tallrikar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0