Kattungejuvelen fyller (tömmer) Systembolaget

Idag handlade jag för första gången själv på bolaget. Blev ett par öl till Fyrvaktaren och ett par ciderblask till mig. För jag är tjugeeee nu! Tack alla för alla grattis. Och på den obligatoriska frågan nån av er ställde och en annan lät bli; jo det känns bra.

Fast nån hatt i form av en födelsedagstårta hade jag bara på mig en liten, liten stund hemma... Totalvägrade på parkeringen utanför Ejendals arena. Fyrvaktaren bad mig att nästa gång jag fyller tjugo, ska jag inte göra det när jag har "min period" (den röda, inte den på 20 minuter).

På morgonen fick jag ett grattis-sms av mamma, på hallsgolvet och i e-postinkorgen låg det grattiskort från släkt/familj, och på jobbet fick jag höra nån historia om hur det var när hon fyllde 20. Min dag blev inte lika vild... men rätt så, för att vara en Kattungejävels dag.

I lyan käkade vi litet (jag, Fyrvaktaren och Fyrvaktarns mamma/bror/svägerska/systerdotter) och alla hade röda näsor på sig (var har jag hamnat? :) Jag fick presenter, bl.a. en mysig morgonrock, och en penna som kan lysa med mitt namn på. Och på Leksand IF -Oskarshamn nånting borta i Leksand gjorde för det första LIF 5-0 bara för mig (tror jag) och så hade hela glada sällskapet gjort en stor banderoll över mig med stora fina LIF-bokstäver HANNA 20 ÅR och en pil ner. Det gjorde ju såklart att andra människor knackade mig på ryggen och gratulerade. Träna på att stå i centrum, vare så Agneta?

Men Fyrvaktarens present är för alltid hemlig, tihi.

Å idag följde jag med A & J på små utflykter och plikter, efter att städpatrullen kommit på besök 8.56 idag, jag pratade lite snabbt med mamma, och så var stugan i Nisshyttan julpyntad och sen nu ikväll spelade vi kort och nu ser Fyrvaktaren på Stargate Atlantis och jag har datorn...

Hoj

image36

Kommentarer
Postat av: Nilla

Vad kul att dem gjorde en banderoll! :P
Ser riktigt roligt ut, att en massa kommer fram och grattar en så.. ^^

2007-11-17 @ 22:45:02
Postat av: Kattungejuvelen

Men Nilla - vad tycker du om håren som jag lagt ut???

2007-11-17 @ 23:01:00
Postat av: Nilla

Såg dem precis nu, den siste killen hade ju hur coolt hår somhelst.. men kanske liite för ironmaidenrockigt för mig ;)


men ser du ngn som liknar han här, så ring på direkten.. :P

http://wiki.d-addicts.com/static/images/thumb/8/8c/200px-KimJaeWook.jpg

2007-11-19 @ 23:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0