Island, Betapet & Fimbultyr

Jag vill till Island. Jag vill läsa böcker, ha halsduk, se ut över ett kargt, exotiskt landskap och slippa. "Göra något annorlunda" innan studierna nästa höst. Lära mig forma isländskans vackra ord. Testa något nytt att göra om dagarna - inte ha enbart datorn att roa mig med och jobba spridda pass inom äldrevården som jag gjort tre somrar i rad och en höst. De pratar smått på jobbet om sommaren, de "vill ha mig" på en schemarad. Men jag vill inte bestämma redan nu...
Betapet är så sabla kul och tillfredsställande. Spelade nyss min 2795:e match. Kör oftast Hets men en och annan Stress har man ju genomgått, samt en dryg Normalmatch vid mörka stunder. En Stressmatch beräknas vara 20 min lång, men det varierar ju så vi kan räkna med en genomsnittsomgång på 15 min. Tänk er då hur mycket tid av mitt liv jag har lagt ner på Betapet. 41925 minuter Betapet. 699 timmar. Nästan en månad. En månads Betapet! Kan det verkligen stämma?
Coolt.
Och ändå är min rating bara omkring 15-1600.

Island, dit vill jag. Har jag internet där blir det väl ett antal tusen Betapetmatcher fler i min meritlista

Men hur ska jag komma dit? Vad ska jag göra där? Var ska jag bo? Och hur ska jag få pengar till att betala min beskärda del av hyran i Sverige?

M var här och umgicks med mig och Fyrvaktaren. Vi tog oss ned på stan och såg ett energiskt Fimbultyr spela på Bolanche. Vi hörde även ett annat band, Volturyon tror jag att de hette, genom de obligatoriska öronpropparna. Bilder kan komma senare.
Jag hade Ändlösa frågor i huvudet när jag vaknade på morgonen 5h senare och skulle skyll-mig-själv-jobba. De är bra, vissa låtar är väldigt bra, men det är inte riktigt min musiksmak - lite för hårt för mig. Tog även kort på långhåriga killar åt Nilla, men jag vet inte om hårdrocksgrabbs är hennes stil. Ska fundera på om jag behöver pixla fejset på dem eller inte.


Island är.
[mycket]

Killen gör tummen upp. V få s.

Kommentarer
Postat av: Ann-Katrine

Hej gumman,
du har väl inte glömt bort att vi har nära och kära vänner på Langholtsvegur i Reykjavik? Skulle tro du skulle kunna få hälsa på där om du skulle vilja!
Jag skickar mailadressen till dig sen ifall/kram mor

2007-11-12 @ 09:45:06
Postat av: Nilla

haha, skicka på^^ långhåriga killar kan vara söta :P

2007-11-12 @ 17:37:41
Postat av: agneta

Hej hej du. Du vet väl att Ellen har en ny pojkvän? Med Isländsk mamma(+ex fru och barn)samt en pappa från Italien - om du hellre vill åka dit? Och "barn" heter "krakkar" på islandsk... Snart är det dags - för hockey med mera! Ses på fredag - den gröna bilen är min...

2007-11-13 @ 21:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0