Stillar sig till ro

Ännu Doftar Kärlek

Jag önskar du finns kvar

när solen stiger
När natten blivit dag
vill du ha mig då?

För jag vill öppna
mig för dig
när solen stiger
När månen blivit hel
vill du lyssna då?

För ännu doftar kärlek
och hoppet blir till tro
Ännu blåser vindar
som stillar sig till ro

Jag vill alltid ge dig tid
att ta emot min längtan
Och jag hoppas du tar vid
när min tro är svag

Fast jag vet
att det är svårt
när solen stiger
Och när allt är naket klart
kan du se mig då?

För ännu doftar kärlek
och hoppet blir till tro
Ännu blåser vindar
som stillar sig till ro

Jag önskar du finns kvar
när solen stiger
När natten blivit dag
vill du älska då?

Text: Marie Fredriksson
Musik: Marie Fredriksson
och Lasse Lindbom



...Vacker sång. Underbar hes röst.

Tack Mia fresten för att du är den enda som sprider mig på Googles bloggsök med orden "kattungejävel. otroligt rolig blogg."

ATT SKILJAS FRÅN EN VÄN.

Jag blev faktiskt lite sorgsen när jag gav Ems en sista kram för en stund sen... Hon åker till Japan i januari nästa år och återvänder i juni. Jag har en känsla av att hon kommer förbli där...  i alla fall återvända dit. Hon kom och kikade på nya lägenheten och hon tyckte att den var fin. Jag var vrålhungrig och vi lagade till ostschnitzel (tänk att Ein Bisschen Frieden kom upp precis nu på playlisten) med rösti och sås, samt apelsinsaft till dryck. Man måste ju ha lite Stockholmare på besök ibland så man inte blir alldeles för borländsk...?

Städat, gjort fint, slängt sopor, arbetat och lyft varor, gjort en stor portion gröt till frukost. Det har jag gjort idag.

Hej då.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Njä, hon ska ju plugga program efteråt.. Men efter det åker hon nog tillbaka.

2007-12-20 @ 22:42:23
Postat av: nilla

förresten, vad är den nya adressen?

2007-12-20 @ 22:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0