Det finns bara en av mig och det är jag

Jag fick sms av Gud som önskade mig god jul. I och för sig var det jag som skickade först.

Gudmund minns jag som snäll men han tyckte inte om sitt namn.

Idag gick jag vilse igen när jag skulle hem från jobbet. Igår ringde jag muffeln och fick goda råd. Denna gång provade jag mig fram. Största felet var att jag var på fel sida om järnvägen och ett stängsel stängde mig ute. Under tiden pratade jag med Nilla i telefon, och ägnade för stor del av samtalet om CSN.

På TV är det en film om Jesus. Jag visste inte att han pratade italienska...

När jag kom hem lekte jag med min julklapp jag fick av Micke&Mia. En timme roade jag mig med 20-frågor-leksaken. Han listade ut bland annat katt, nyckelpiga och toalett, men inte krig, väska, eller barn. Fast han kunde föreslå video game console, glidmedel och "something" så man kan ju tycka att han borde ha tagit dem.

Jag har även skrivit en låt idag som heter Den siste åttiotalistens sång och så sms:ar jag med min bästa kompis att hon ska le lite och att hon har finare form än de andra på släktträffen, för hon som studerar, dansar perfekt och jobbar med mode är jätteintressant och inte töntiga som dem. Avslutade med ett "alla bara spelar, glöm aldrig det". Usch för dåliga tankar om sig själv. Önskar att jag kunde sms:a med mig själv ibland. Kanske ska börja med det? Man kan alltid ge andra råd. Speciellt de allra mest självklara.

Nu ska jag göra nåt annat. Det är ganska ofta jag gör något annat. Något annat betyder ofta betapet. Tjipp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0