090909 - om abort och den dödsdömda människan

Kom igen nu. Vi behöver lite dödlig svininfluensa i världen. Vi behöver rensa ut lite. Tyvärr är ju sjukdomar sådana att de drabbar dem som inte har råd att ha en bra hälsa, så det enda jag kan hoppas är att sjukdomarna blir så rättvisa som det bara går: att vem som helst, i vilken ålder och skick som helst kan drabbas i lika stor eller liten utsträckning. Ungefär som blixten slår ner: det blir mer som ett lotto än att rikast vinner! För medge att det är lite trist att de med pengar alltid lyckas och klarar sig på ett eller annat sätt. Friheten att köpa handsprit, kondomer och penicillin. Frihet att studera och ta in information på andra sätt än genom byäldste och kaffesump.
Jag är utilarist. Eller ja, för att bekänna sig till en teori måste man väl ha lusläst alla böcker om ämnet pärm till pärm, men jag tycker utilarismen är rätt vettig ändå. Största möjliga lycka för största möjliga antal. Jag inspirerades av Berkas inlägg om abort, en viktig kärnfråga för parti Kattungejävlarna. För JA, vi är för många människor och det blir vår död! Det behövs inte fler virusmänniskor som plöjer ner, tränger undan, bygger bort och brutalt yxmördar Moder Jord. Vi har redan överstigit gränsen för hur många människor jorden egentligen klarar av. Snedfördelningen av mat är ett faktum, men hur gör vi när resurserna tagit slut, på riktigt?
Och då tänker väl ni, att detta rimmar illa med frökens fortplantningsdrömmar om många barn, och egentligen borde väl hon gå i graven direkt och låta andra ta hennes plats på Tellus. Men vem ska då berätta för alla hur de ska leva och vilka fel som finns i vårt samhälle? Daah! Dessutom skulle nog CM bli väldans ledsen... Nä, är jag här så är jag här. Nog om detta. Mer om vår egen utrotning!
Jag tycker det är hemskt fel att ta någon annans liv, att tvinga till offer! Jag skämdes till och med över att jag mördade en pissmyra mellan mina fingrar idag. Jag försvarar inga massmord, men jag medger att den kinesiska enbarnspolitiken funkade. Även om det naturligtvis gav enormt tragiska konsekvenser för individen i form av tvångssterilisering, barnamord och så kränkningen av ens person när man styrs av staten ända in i sängkammaren. Nej, det var ingen bra idé som jag vill att Göran Hägglund ska införa. Men låt oss vara snällare då! Låt oss utöka abortmöjligheterna! Nu är det nog illa att väntetiden gör att kvinnor måste göra kirurgisk abort istället för medicinsk. Och jag tycker nog det känns fel i maggropen att förlänga tiden för att göra abort, vecka 18 eller när det är, räcker bra, jag har liksom många andra svårt att svara på när ett foster blir ett barn.

Men - jag tror devisen "låt alla kvinnor och män bestämma själv när de vill ha barn/alla barn ska vara önskade" räcker långt. Och inkludera hela världen! Jag har ett antal gånger övervägt att bli kondomutdelare och sexualupplysare i något u-land. Och när jag pratar om abort som en positiv lösning, är det inte bara ett led mot alltför stor överbefolkning som jag värnar om, utan även för alla de stackars unga tonåringar/barn som tvingas bli mödrar mot sin vilja! Dem som blivit våldtagna, dem som riskerar att dö i barnsäng pga. låg standard i vården (eller rent av utan vare sig vård eller medicinsk hjälp alls). Dem med barn som de inte kan ta hand om, vare sig ekonomiskt eller själsligt. För deras skull. Det är grymt att tvinga en kvinna att begränsa sig pga. barn! Och för att låta feministisk: det är ett grymt medel som männen använder för att låsa sina kvinnor och hålla dem på plats, då mödraskapet i många fall låser henne ute från att skapa sitt eget liv. Det är ytterst få kvinnor förunnat att ha betald mammaledighet och sedan kunna sätta barnen på dagis för att jobba ihop sin egen lön.
Och jag tänker inte rasistiskt, jag menar inte alls att barn i u-länder inte har samma rätt att leva som i i-länder. Som för att sno lite från Berkas blogg: det är ju knappast de vita som lever i harmoni med naturen...
Och jag tycker absolut att man även ska jobba för att de barn och kvinnor (och män, förstås, män som enhet är inte onda) som redan lever i utsatta miljöer, ska få ett drägligt liv och möjlighet att utvecklas på alla plan! Utan jag menar att alla människor förtjänar att leva sina egna liv och vara sin egen herre. Ingen ska behöva tvingas kvar i eller in i äktenskap pga. graviditet, man ska inte stoppas från utbildning och arbete pga. ett barn man inte valt föda själv, man ska ha rätt att skydda sig tills man själv tar beslutet: man ska inte tvingas till och begränsas pga. religion, kultur, tradition eller ekonomi. Vill man inte abortera är det självklart en rättighet att säga nej, men för vår egen skull och för våra framtida barns skull, bör möjligheten till abort vara jämställd möjligheten till att föda.
Men visst: vi håller ju redan på att utrota oss själva, mänskligheten är redan dödsdömd, så vad spelar en eller två miljarder till för roll? Ät nu upp maten, tänk på barnen i Afrika.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det där kommer lösa sig själv snart ska du se. Illuminati gänget planerar nog massmord på ungefär 80% av mänskligheten, och så var vi ju inte många kvar. :) (Eller är det aliens som ska komma och rädda jorden undan mänskligheten?) Svininfluensa med tillhörande vaccin är första steget mot avbefolkning!

2009-09-16 @ 13:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0