I en tid av kaos...

... finns hemmets trygga vrå.

Barack Obama får Nobels fredspris - seriöst?! Jag har ingen större koll på världens alla fredsmäklare men det lär väl vara nån annan än en amerikansk president som bedriver två krig som är värd priset? Blah. En rumänsk-tysk gammal författarinna fick litteraturpriset, där är allt som det ska i alla fall...
Nu är det sådär fint och undanplockat här igen! Det är såå skönt som sagt, att bo här, där var sak har sin plats, där det finns backar och lådor för varenda pryl, i en sådan ordning jag alltid velat ha men aldrig klarat av att upprätthålla. Vi höll igång nästan hela kvällen igår, med undantag för Beckfilmspaus och hämtmat. Det som överraskade är att vi nu har en hel blå back med schampoo och balsam! En hel back! Det är jag som shoppat på mig, som haft flaskor både på förra stället och här, och så har M ett helt reservlager med. Så nu blir vi rena i håret.
Så nyduschad for jag idag in till stan för nachoslunch med mamma samt shoppning av nödvändiga saker inför imorgon; som nylonstrumpor, hårspännen och ny kajal. Ute var det sådär höstkallt och jag bar en scarf runt halsen och håret mitt var rufsigt av vinden. Jag fick inte ut nåt kött ur frysen, så får vänta tills M kommer hem så jag slipper bända upp den och förstöra nåt.
http://www.pause.se/2009/03/31/en-scarf-sa-manga-mojligheter/ :) Inspirationskälla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0