En nykläckt frisk flicka

Duschen var varm och relaxande, det var skönt efter lite knasiga dagar. De sjuka dagarna börjar skingra och bakom skalet börjar mitt vanliga, pigga jag komma fram. Jag har haft två anställningsintervjuer men väntar fortfarande svar, och jag har svårt för att sova och drömmer oroligt, för resvägen. Det känns lite läskigt, klart jag vill ha jobb, men den där vägen är faktiskt lite kuslig att gå/cykla hem själv på. Och så har jag i flera dagar gått och funderat på vilket jag ska tacka ja till om jag får båda, eller hur jag gör om jag inte får nåt av dem. Sådär osunt veligt som jag alltid beter mig. Oroar mig i förväg. Tvi.
Idag fixade vi t3or insparkskalas för t1orna. Det var blandade reaktioner. Vi gick in och väsnades med bestick och bunkar och indianskall och med tårtvagn på eftersläp. De fick ställa upp sig på led i åldersordning ("i vår utbildning får vi lära oss att det är viktigt att sortera folk") och så sparkade den enda manliga kursaren som var närvarande, var och en i ändan med en silversko, en fin gammal tradition som våra lärare tyckte att vi skulle sparka igång! Sedan fick de tårta och saft och tillfälle att mingla. Lite sura minner såg jag allt, en gick tydligt därifrån, en annan stod mot väggen och småmuttrade med mig men jag fnissade mest, för jag hade jättekul åt att allt var pinsamt och kul. God tårta, som tyvärr gav mig ont i magen då jag bara ätit en liten yoghurt innan. Sen var jag och Therese duktiga och har redan börjat fila på och spåna idéer till b-uppsatsen, samt bestämt land i uppgiften om ett annat lands utbildningssystem och resultat på internationella mätningar. De andra paren jag vet tog UK, Tyskland, Frankrike, Island... Vi tog Rumänien :)
Annars har jag stekt söndriga biffar och tillbringat kvällen med darlingen, framför gamla avsnitt av Playa del Sol. Nu är jag väldigt trött och våt i håret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0