Här sitter jag!

Här sitter jag, mätt på Toblerone och förlorar på poker; först dubblade jag insatsen, nu ligger jag under. Duffy, och nu Eddie Vedder på YouTubespelaren, saknar därmed killens ljudanläggning... Vill ni höra bra musik så lyssna på soundtracket till Into the Wild. Jag pokrar och läser i Järfällas skolplan och räknar ner timmarna tills jag ska till jobbet kl. 17. Grabben ser jag inte förrän på lördag. Jag jobbar två kvällar i rad, han ska på speedway och ut. Även om jag sovit där sen lördags har jag ändå varit hem i vändor och tränat, jag har varit på vårdcentralen och sen käkat hamburgare och varit ute i solen med Nilla (okej, det med vc lät lite som ett pensionärsnöje) och sen tog jag mig till stan och blev upphämtad som en liten lyckost av killen som var inne i stan samtidigt som mig - timing! Vi köpte färdiglagat att äta och medan han installerade en ny skrivare slöläste jag rapporter, och sedan gosade vi ihop oss och såg på film. Kan man inte alltid ha det sådär slappt? Om en timme ska jag pinna ner till tåget... Är väl rätt okej det med. Kanske borde lägga mig ner och blunda lite också... sov bara några få timmar inatt (gud, vad J-a i började fnittra åt mig när jag sa det) och vi hade låång paneldiskussion om gymnasie- och yrkesutbildning idag med representanter från Sveriges Kommuner & Landsting, Svenskt Näringsliv, Skolverket och LO, vilket var intressant men det krävdes mycket sötsaker och fralla för att hålla hakan högt och inte mot bröstet. Visste ni att om några år kommer bara 15 % av alla nya jobb i Europa vara möjliga att utföras av "low-skilled" dvs. dem med bara grundskoleutbildning? Och minst 50 % kräva högskoleutbildning? Det kanske är bara jag som skriver så pennan glöder när såna ämnen är på agendan? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0