Lever farligt

Igår när jag gick i centrum blev jag erbjuden ett piller av en främmande man som jag glatt svalde. Men oroa er inte - han hade läkarrock! Men när han började dilla om de positiva effekterna av att äta Omega3 vinkade jag hej då och gick vidare. Man lever farligt, jajamensan! Sen stal jag en krona av ett burkpantande par. Mannen släppte förbi mig när de hade flera kassar och lilla panka jag bara hade en flaska (plånboken låg hemma på hallsgolvet) men då hade de visst redan petat in en, så jag fick två kronor istället för en, vilket jag inte upptäckte förrän när jag gått. Fy för tjyven.
Annat tecken på mitt risktagande leverne är min onda fot. Vristen liksom skaver när jag travar fram. Så har köpt något slags band på apoteket att linda om, vilket betyder att träningen får pausa :(
Övrigt: i skolan hade vi politisk historia - det politiska läget 1900, 1950 och 2008 var på agendan, och min grupp hade som vanligt full koll och ett övergripande, enligt anvisningarna, upplägg på OH-bladen; fina bubblor med vackert klingande begrepp såsom etnicitetsfrågan, solidaritet och folkhemmet *smack*
Och, jag har avböjt vidare kontakt med Gud då hans prat skrämde mig, jag vill hålla det på kompisnivå och då orkar jag inte med tjat och tusen frågor, och Monstret börjar kännas lite sådär (mörkläggda fönster och lite för mycket detaljer ibland). Jag tror som Nilla, jag vill inte ha något resultat så då blir resultatet givet. Den som väntar på nåt gott, fyllde Nazli i, och med de orden jag sträcker ut mig i solstolen och viftar sömnigt med solfjädern (som om mörka januari ägde soltimmar).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0