Glad dag

Harads heter en by. Om man tittar på deras byaförenings hemsida, http://www.harads.se/, så verkar det ju helt okej. Bodens kommun alltså. Enligt Uppdrag Gransknings reportage om det övergivna Sverige bor bara 2 % av svenskarna på en yta som utgör nästan halva Sverige. Synd bara att jag är så jävla harig och osjälvständig, men får väl skaffa mig en karl som klyver ved åt mig.

Danspass igår på Friskis. Jag hängde knappt med alls, jag har ingen koordination eller koll på kroppen. Just därför är det bra för mig att göra mjuka, sensuella rörelser; känna av musiken, slappna av.

Och så har jag fått jobb idag i en mataffär i Sumpan =D Han sa direkt att han ville ge mig en chans, och jag ska dit nästa vecka och introduceras.
Nu tittar jag på ett annat UG-avsnitt, om Osman som har Tourettes Syndrom, med kraftiga ryckningar, och jag blir rörd. Han fick inte bo i sin lägenhet då han störde grannarna, han springer runt och bankar, och när han håller sin lilla nyfödda dotter blir jag alldeles nervös av att titta ifall han skulle göra illa henne. Undra hur lätt det var att göra henne, när han ibland måste ligga fastbunden när han ska sova, och inte kan äta eller klä sig själv. Slutligen fick han opereras. Då blir katten glad, när en ung kille med svåra problem lovas hjälp ekonomiskt av Försäkringskassan att opereras utomlands av en kunnig läkare. Och det gick bra, inte helt fri från skakningar men hans liv är mycket lättare. Däremot blev det något strul med de turkiska myndigheterna. De skulle ha låtit operationen utföras och sedan skickat fakturan till Sverige, men nu fick Osmans familj lägga ut, och då vill FK inte ersätta dem trots löfte om betalning. Krångelvärld! Men slutligen löstes det sig efter fyra år, och som vanligt verkar det som att allt hänger på om media bryr sig eller ej.
Måste fixa mig nu. Snart ska jag, Ems & Nilla iväg och bli modeller. Vi ska sminkas och fotas i studio, och sen ska vi ut på stan och fira Nazlis lillsyrra som hoppas att på att komma in på krogen när hon blir arton inatt. Kram på er.


Kommentarer
Postat av: Nazli

grattis till jobbet

2009-02-20 @ 19:09:47
Postat av: Quigley

Inget på Domus?

2009-02-21 @ 10:11:18
Postat av: Kattungejäveln

Domus, Quigley, finns det ens kvar? De nämnde det i Mimmiböckerna när jag var liten, det lät konstigt.

2009-02-21 @ 15:33:46
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Pia

Kul att du kikade in hos mig!! Och dessutom lämnade en kommentar.. jag blev glad! :o)



Grattis till jobbet!!

Ha en skön lördag kväll!

2009-02-21 @ 19:29:53
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0