Det där suddiga blå

Uuuh, mina axlar gör ont - så går det när man går på gym med en kropp som inte tränat sen april.
Roligt, när kusin C kom på besök och hade tjejdag med mig och syrran i måndags! Först en tur på stan, sen take-awaymat, dramafilm och snacks, ni känner igen det va? Andra kvällen kom mamma och pappa hem, och vi spelade Monopol i timmar, långt in på natten... Spela spel är verkligen något jag aldrig vill sluta med, trots att jag gick i konkurs efter att ha gått på syrrans hotell på Strandvägen... mindre roligt det.

Nu är det rörande på tv med syskonen Hugo & Rosa som var de sista av en stor syskonskara, och som levde ihop på en gård utan el och rinnande vatten, tills de dog 101 resp. 96 år gamla, med bara några månaders mellanrum. Tänk om man får bli så gammal... och ändå så klar i huvudet som de var. Tänk om det är jag och CM som vinkar adjö sådär till kameran, krumma och gamla, skrynkliga men med klara, tindrande ögon, där på verandan till vårt lilla hus, efter ett långt liv tillsammans...

Pratpromenad med Eve & Malin idag på eftermiddagen. Hamnade vid en lekpark och det är skönt att prata av och ur sig. Jag är så nyfiken på framtiden! Vad vi gör, var vi hamnar, hur vi blir. Nu när vi blir 22 en efter en, börjar det veckla ut sig, det där suddiga blå som kallas "framtid"...


Kommentarer
Postat av: Mallan

Jag fastnade också framför "Hugo och rosa". Va en gullig dokumentär! Tänk att bli så gammal..i så fall har jag ungefär 80 år kvar i livet:)

2009-08-15 @ 13:56:22
Postat av: Nilla

Ehm... syskonskara?.. Är det nåt du vill berätta? ;P

2009-08-15 @ 19:50:36
Postat av: Kattungejäveln

Haha. Meeeeh Nilla, "jättekul"...

Vi ska naturligtvis vara ett gammalt gift par, inte ett gammalt syskonpar.

2009-08-16 @ 14:17:44
URL: http://kattungejavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0