Sommarstad

Norrtälje idag med Ems & Nilla. Kortspel, skvallertidningar och varsin vit box med rinniga hamburgare i. På en gräsmatta i skugga och värme var det en riktigt mysig söndagsutflykt. Norrtälje för att det är sommarstad. För att husen är av trä och gatorna av kullersten.
Och igår var det festival vid Lillsjön och den kändes precis sådär nyfödd och nyvaken som jag gissar att den är. Vi tog tåget och bussen och promenaden ut; jag, Ems och Stina, såg en och en halv spelning och åkte hemåt. Det var trevligt, sure, men musiken var väl sådär och det räckte så.
Sen på kvällen ringde min honey bunny nästan helt utan störningar, och det blir lite konstigt: det är så mycket man vill prata om och man längtar så mycket, men så är det så lite som hinns med. En älg stod och tittade på honom, det tyckte jag var lite roligt. Och så sa han ja till att gå på Stephen Lynch med mig och syrran, så det är inbokat nu, nästa söndag. Det var syrran som hittade på Ticnet och påminde mig vasstungad att jag lovat att ta med henne till honom nästa gång han kom hit. Nu är det mat: kött, pommes & mjölk, och pyttelite avocado eftersom den visst var alldeles för hård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0