Mitt märliga samhälle

Mitt konstiga samhälle griper 280 ("REKORDMÅNGA") reggaefestivalbesökare för ringa narkotikabrott trots att det inte varit särskilt stökigt alls jämfört med andra festivaler! Folk ska straffas som inte gjort någon illa, som inte varit våldsamma, elaka eller förstört, utan säkerligen är mycket mer lugna, trevliga och glada än de berusade suputer man kan finna på Roskilde eller på vilken annan folkfest som helst. Men näää - så fort det heter cannabis och inte vanlig hederlig älskad alkohol, då ska det tas i med hårdhandskarna, hur lugnt och fridfullt personen i frågan än betett sig!


"- Siffrorna visar bara att polisen har arbetat effektivt. Jag ser det inte som ett problem. Eftersom vi inte har lika mycket våld som på andra festivaler kan polisen fokusera på drogerna i stället", säger Uppsala Reggaefestivals presstalesman. Ja, och tänk vad många riktiga brott som kunde stoppats: t.ex. misshandel eller våldtäkter, och hur mycket pengar vi kunnat spara om vi gripit folk efter hur de skadar andra och inte efter någon konstig idé om uppdelning mellan droger som är "OKEJ" och "EN SJÄLVKLAR DEL AV SVENSK KULTUR" (alkohol och tobak) och "FARLIGT" och "OTÄCKT UTLÄNDSKT" (marijuana).

Att Bertil och Eva blir gripna för att de dricker måttligt med rödvin en lördagskväll på verandan vore HEMSKT och UPPRÖRANDE, men att gripa någon som tar en joint och gungar i takt med rytmerna en sommarlördag på en reggaefestival - DET är EFFEKTIVT ARBETE.

Ett sånt märkligt samhälle jag lever i.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Lås in Bertil och Eva!



XD

2009-08-11 @ 05:45:45
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hej min lilla älskling, snart kommer jag hem igen.

2009-08-12 @ 11:55:41
Postat av: Jennie

Heja svenska polisen!!

2009-08-12 @ 20:06:51
Postat av: Nilla

Jennie: Ja precis! Heja människor som inte kan köra och tar in personer som inte på något sätt stör andra människor!



1984 wohoo!

2009-08-12 @ 20:49:41
URL: http://eternalia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0