Frihet - Liv & Död.

Niki bad oss till ett skolarbete att beskriva död respektive frihet. Fyrvaktaren: "ger niki er skolarbeten?" ;) Tänk om det var så illa... ;-)
För mig är död något definitivt, det finns inget mer efter det. Frihet är istället början av något nytt; ni får frihet, det är er start på det nya; ut och spring! Medan död är platt fall, ett avslut. Och formuleringen i rubriksrutan beror på en spontan tanke att födseln är en frihet som vi får med förlossningen, vi lever och sedan dör. med en slutgiltig punkt. Våra tankespröt och minnen spritter till som vid en elektrisk stöt och faller sedan ner, lealösa och tömda på energin som möjligen sprids för vinden i en total omformatering. Frihet ger liv ger död.
Jag känner mig ganska tillfreds med den tolkningen.

Vit dimma ligger sänkt över husen. Det är som att den slukat alla människor; inte ett ord hörs och ser man någon varelse är det som en dov silhuett som sakta visar sig. Jag hoppas att min tågförare inte får det knivigt för sig där ute.
Vi umgicks igår. Tog en vända kring Lillsjön i Bromma och drack sedan kaffe. Vi hittade en skogsglänta vid Hässelby Slott och skymdes av bara några spridda buskage. Responsen vi ger varandra studsar mjukt emellan oss, och han verkar lovande. Mycket.


Kommentarer
Postat av: Nilla

eh..skymdes för vadå? från vadå?.. aaah, svara inte!



omg hanna! :P snuskis!;)

2008-11-05 @ 17:20:38
Postat av: Kattungejäveln

Jag är jättesnuskig! :p

2008-11-05 @ 18:51:29
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Nilla

vänta.. vem ÄR den här tågföraren då? :P

2008-11-06 @ 16:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0