I'm Super! Thanks for asking!

Happ! Sitter och dör framför datorn medan flickvännen Malin roar sig med sin dejt på stan, och har en underbar natt framför sig. Jag har just sett South Park: Bigger, Longer & Uncut och har "I'm super! Thanks for asking" på skallen som en liten fin hatt. Men just har jag hamnat här, och läser Eisas blogg där hon skriver om hur hennes störda läkarpojkvän misshandlar hennes psykiskt. Nu går han för långt varje gång; och det är sådan tur att hon är så himla stark och go, min familjeliv.sebloggidol. Höggravid är hon och nu handlar det inte bara om omskärelse på den stackars ofödda pojken eller ej, utan att hon är ful, har störda föräldrar, bara har feministkompisar för att hon ratar alla som inte tycker som hon (?), att det är hennes fel att han inte berättat om henne och deras ofödda barn för sin släkt och för sina barn och vidare. Hur sjukt är inte det; att dölja att man ska bli pappa? Önskar henne all styrka (som om den hon har inte vore nog) och lycka till.

Jag har en ny dröm i livet att uppfylla. Köra grävmaskin. Såg på åttan att det är en barndomsdröm många har, och i Tyskland finns det hobbygrävmaskinister som uppfyller sina pojkvdrömmer, men att det även är 10-15 % kvinnor som åker dit och får sig en upplevelse. Så det är historien om hur jag blev övertygad. Det, och att bli nämndeman, politiker och världskänd författare och skådespelare, är alltså en del av min lista på "drömmar". Fast det kommer ju inte före de antagligen okompatibla drömmarna om att leva ett sunt & lyckligt liv, bli mamma, ha ett trivsamt jobb.

Och så precis som förra året deklarerade jag sista dagen. Jag och en massa andra anföll Skatteverkets lilla brevinkast och så var det klart. Har även diskat, tvättat, varit på stan med gubben och packat pyttelite; så det är en rätt hyfsat produktiv dag.


"Sanningens Ögonblick". Krystat sanning eller konsekvens med Pontus Gårdinger på femman. Jag såg typ tio minuter av programmet häromkvällen som godnattteve när jag var ensam, det var helt värdelöst. Pappan till den utfrågade "stoppade" på frågan om killen tycker om sina halvsyskon, och sen blir det ett "starka känslor-stund" när han "erkänner" att han vill ha barn med sin tjej. Pontus får chansen att låta allvarlig och Dr Phil-aktig när han frågar pappan "hur det känns". Löjligt. Och så är frågorna på nivå högstadie. "Har du haft sexuella fantasier om män någon gång?" Ååå, säger publiken och skrattar generat. Jag stängde av.

A som i arbetslös blir jag i sommar också. Fick besked från jobb nr 1 att de inte behöver någon. Så det blir en lite annorlunda sommar. Minsann, håhå jaja.

Kommentarer
Postat av: Mallan

Vi ska nog hitta på saker att göra i sommar ska du se! :)

2008-05-06 @ 16:04:46
Postat av: Tomtemor

OK - var två grävmaskiner: VAR SÅ GOD att köra bara! Och nästa tisdag är du och Dilledor välkomna till Långshyttan på "privat" konsert med Stiko Per Larsson (http://www.stikoperlarsson.se)Kramizar

2008-05-07 @ 12:27:18
URL: http://tomtemor-lillnisse.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0