Svårare än man tror att

Kom på en sak idag som jag var tvungen att pränta ner på baksidan av ett kassakort. Och sedan har jag utvecklat det här nedan:

Ibland säger man saker som "det är svårare än man tror att lägga ett schema".
Men om man då frågar sig, vad tror jag att det är att lägga ett schema - svårt eller lätt?
"Ganska svårt", kanske man svarar då.
Då borde man ju egentligen svara att det är "svårt" att lägga ett schema eftersom man (vet att man oftast) tror att det är svårare än vad man tror... Om man inte menar "man tror" generellt som i gemene man, men om man äger den vetskapen borde man ändå väga in det i sin egen gissning. Fast om man samtidigt svarar att det är "svårt" och man faktiskt inte vet, ja då borde man ju rimligtvis svara att det är jättesvårt att lägga ett schema, eftersom det är svårare än man tror att lägga ett schema.
Så det är nog enklast om man svarar det man tror och skiter i hur mycket svårare eller lättare det ofta är än det man egentligen tror. Om man inte vet det förstås, svårighetsgraden i att lägga ett schema. För då kanske man kan säga till allihopa som lyssnar att "jag vet att det är si och så komplicerat att lägga ett schema, och det är oftast svårare än vad de flesta människor, t.ex. ni, tror". Har man tur är det inte en jäkel som svarar att han trodde att det var jättelätt att lägga ett schema!

Kommentarer
Postat av: agneta

ja men det HÄR var svårt...

2008-02-11 @ 19:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0