Hur man får en film att smaka honung

Det här blir första natten som jag går och lägger mig själv, och vaknar själv, här. Det är då som det stora vemodet rullar in, sjunger Monica Törnell i Vintersaga och jag går runt ett varv och pratar för mig själv och gråter lite. Inget småprat på kvällen, och somna med ryggen mot en varm kropp. Ingen puss hej då av en stilig herre i kostym. Men det känns mycket bra på ett annat sätt, det sitter som en stadig påle genom bröstkorgen: jag ska bo här. Det kommer bli fler nätter där jag har lägenheten för mig själv.
Han ringde för en halvtimme sen från sitt hotellrum, han fick åka iväg hastigt och lustigt i jobbet. Jag började haspla ur mig hur tråkigt det var när han inte är här, men så ångrade jag mig, och medgav att det går mycket bra. Jag dricker sötat te och ser på dokumentärfilm vilket gör att filmen för alltid kommer smaka honung. Jag chattrar på msn och har sms-korrespondens med Malin. Jag har det bra i ett hem som är långt mycket mer undanplockar, rent och ordningsamt än mitt. Som doftar mycket bättre än mitt. Där mina kläder lagts prydligt i min alldeles egna trådlåda. Som har något jag inte riktigt kan sätta fingret på. Här bor min älskade, och där han bor - där vill jag känna mig hemmastadd.

Dagens svar på dagens fråga: Oxymoron.
Dagens citat: [23:28:35] CMs flicka says: tacka inte mig, tacka min förmåga att googla
Dagens hyllning: [23:31:47] Nilla says: Hanni du är bäääääst!
Lyssna, och lär, mina vänner. Se, och ta efter.

Och som ett sista utrop - mer målformulering snarare än problemformulering åt folket! Det är min nya förälskelse!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Haha,, står fast vid det, hanni! =P



2009-09-02 @ 16:19:37
Postat av: Jennie

Hej!

Kul att du hittade min blogg :) Jag är också inne på mitt andra år, fast på distans då. Världen är stor men ändå liten :) Hur känns det inför praktiken?



//Jennie

2009-09-04 @ 16:20:35
URL: http://yenzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0