Svensk traditionell bröllopsmarsch?

Nu är jag med i leken igen! Frisk som en nötkärna dansade jag hela vägen till praktikskolan. Eller njae, det var för kallt för det! En prommis från Sjökarby blev det i alla fall, genom hagar och lugna villaområden, och fyra samtal hann vi med idag - mycket lärorikt! Det påminner mig - måste ju skriva loggbok... Får se om jag skriver idag eller i imorgon/helgen, orkar nog inte idag, har ju anteckningarna i blocket annars att titta i om jag glömt.

Men hallå, folket! Finns det inte en svensk bröllopsmarsch? Nej, det är inte aktuellt, men jag hittar bara Mendehlsons, och jag har alldeles för mig att det finns en traditionell svensk marsch som brukar användas? Mendehlson påminner bara om sliskiga Hollywoodfnaskfilmer... Vilken tänker jag på? Inte heller Wagners brudmarsch... som jag också tycker är utsliten.
Jag har hittat Brudmarsch från Frösön, men tror inte att jag tänker på den... Jag tycker Änglagårdmelodin av Björn Isfält är fin, den kan jag tänka mig om jag skulle ha kyrkobröllop, vilket aldrig kommer hända. Nu är tid att leva av Åsa Jinder är också en ny favorit. Men tipsa mig om de finaste bröllopsmarscherna från typ Delsbo, Stora Tuna, Väddö... Vilken är finast? Och vilken är den där vanligaste svenska marschen som spelas på orgerln på svenska bröllop, som inte är den där Mendehlsons vanliga pampiga?

Och så fick jag prata med älsklingen idag igen, så mysigt så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0