Praktikant

Det var ju riktigt skoj! Vi hängde på honom och hälsade på lärare, kurator och rektor, satt med på möte och åt i stimmig skolmatsal. Sedan var det ett möte som var lite för känslig för oss "kandidater" så vi roade oss själva i några timmar på hans arbetsrum, skrev på en skoluppgift och läste lite i hans böcker om studie- och yrkesvägledning. Vår handledare är trevlig och lugn, relativt nyexaminerad också, så han sa att han vet hur det är att vara student. Skolan ligger fint till omgiven av grönska, och verkar vara en helt vanlig svensk högstadieskola. Tyvärr blev jag snuvig igår, och på kvällen svullen i halsen, så under natten växte det naturligtvis på sig till en förkylning som håller mig fången hemma idag. Det var länge sen jag var riktigt besviken över att få vara hemma sjuk! Men praktiken är ju fem veckor lång, så en eller två dagar borta gör nog inget.
Och fan, Åkersberga som första pojkvännen ironiskt sa att vi kunde bo i (lät som ett riktigt tråkigt, svennigt ställe) är ju riktigt fint på sina ställen.
Nu ska jag fortsätta dricka blodapelsinjuice, kolla om någon mer skrivit i min "första dagen på praktiken - hur gick det för er?"-tråd som jag startade på klassens intranät, och se på Lyxfällan. Och ikväll ringer killen, längtar så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0