Sagan om Lilla My i skogen

är en historia jag skrev på skrivmaskin 1994, 7 år gammal, som pappa sparat och som jag nu tänkte låta er ta del av, om än med ett lite abrupt slut om man får vara kritisk, men A5-papperet tog slut där till mitt försvar. Notera också variationen av verb och adjektiv, inte så illa om jag ska säga det själv...
Enjoy!

LILA MY I SKOGEN
= LILA MY KOM NU
- nEJ
_JO ANARS BLIR MAMMA ARJ
BLI ARJ DÅ
_KOM DÅ JAG VENTAR JÄRNA OM DU KOMMER NU
JAG KOMMER ALLA FAL INTE
NÄHE DÅ GÅR JAG DÅ
då jik mamma till aferen änsam utan en my
VAD SKA MAN JÖRA NU UNDRADE MY NYFIKET
MAN SKA GÅ UT TILL SGOGEN OCH VANDRA TEGTE MY
och det jorde hon envis som hon var.
när hon kom in i skogen hidade hon blåber
OJ JAG GLÖMNDE GORJEN JAG MÅSTE GÅ TILL BAKA SA MY
NEJ INTE ALLS  HÄR ÄR EN HING TA DEN I STÄLET:
sa en tant - TILL MEJ SA MY_ JA TILL DEJ


Kommentarer
Postat av: Jennie

Fantastiskt. Du har inte funderat på att försöka få den publicerad?

2009-10-26 @ 18:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0