Bake off

Konstigt nog blev jag FULL av energi när jag kom hem för en stund sedan efter att ha flyttstädat och tömt lägenheten ihop med mina föräldrar. Vi höll på i tre timmar med att skura, torka, skruva isär och bära ned i källaren. När jag kom in genom dörren här hemma och pussat karln hej-hallå så var jag så pigg och glad att jag genast frågade om de hade ätit, han och hans polare, och det hade de ju inte kom det tvekande fram. Så då ställde jag mig och kokade ris åt dem, att äta till kalvfilén som blev över häromdagen, medan jag själv äter middagsrester från igår. Jag har till och med tankar på att ta och baka nu ikväll, så jag slipper göra det imorgon bitti (eller köpa) till handledaren som tack för fem veckors praktik. Vi tänkte ställa nåt gott i lärarrummet, för där har det nästan varje dag funnits nåt gott att ta eller köpa för 5 kr, som jag misstänker högstadiet bakat på hemkunskapen.
Så, förslag? Syltkakor med krusbärssylt i - kan det funka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0