Hänga på IKEA

FAN jag kommer bli sjuk igen! Känner mig ruggig och det småkryper i kroppen och har huvudvärk. Jag som VILL bli frisk till imorgon och gå på Amundsens gästföreläsning! Jag och Malin ska ju ses imorgon också, gu va trist om jag måste sitta och dö i den här lägenheten istället. Eftersom jag är ensam ikväll och sjuk åt jag köpe-kyckling till lunch och köpe-pizza till kvällsmat. Har även en burkcola sparad och choklad... fet och sjuk, jo det låter bra det!

Näää. Jag är rätt glad ändå. Följde med M och hans kompis till IKEA igår två gånger. Först en gång för att veta att hans hylla han ville ha hade strykande åtgång pga. rea. Det måste ha varit rean! För en och en halv timme tidigare hade det funnits 8 kvar, nu var det noll. Då fick vi också veta att om vi kom tillbaka efter stängning kunde en snäll jourpersonal ta ner hyllan åt oss. Så vi åkte hem, jag käkade lite risgrynsgröt, och åkte sen tillbaka strax före stängning. Har ni varit på IKEA Barkarby vid stängning? De kör en fruktansvärd dålig melodi då, i rask takt för att få alla att DRA. Efter lite research är det signaturmelodin till filmen The Bridge on the River Kwai som spelas, Colonel Bogey March för den intresserade. Tycker mest synd om personalen som får höra den typ en kvart efter stängning. Men Ms vän fick med sig sina hyllsystem ändå, plus rabatt med hjälp av mitt lilla Familykort som jag använder sååå ofta.
På eftermiddagen hade jag även ett lite känsligt möte med två lärare på skolan om en sak som rör praktiken. Jag kände att jag ville ta upp lite som jag varit besviken över. Såklart kom tårarna precis ibörjan men de torkade snabbt. Jag kände stöd och att jag fått allt sagt så rättvist som möjligt. Jag bubblade inte ur mig allt som var dåligt, utan kunde reflektera över hur vissa saker upplevdes som de gjorde. Kort sagt; blev nöjd. Hej.

Kommentarer
Postat av: Mallan

Krya på dig vännen!!

2009-11-05 @ 15:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0