Eugenik

Hm... Jag har lärt mig ett nytt ord: eugenik. Detta för att jag blev anklagad för att ha Alfred Ploetz, en tysk läkare som introducerade termen rashygien, på min sida då jag förklarade att vi genom att vi räddar dem som skulle ha dött pga genetiska fel och sjukdomar, sakta men säkert utplånar oss själva eftersom naturen inte själv får "rensa ut" det dåliga. Jämförelsen är dock töntig; jag propagerar ju inte för att aktivt döda dem som inte passar in och jag anser inte att vissa folkslag vara förmer någon annan? Dessutom är jorden så överbefolkad att vi behöver lite utrensning ibland, i form av pest och pandemier. Trots att det naturligtvis smärtar - vi är ju människor med förnuft och känslor! Det orättvisa ligger ju egentligen i att pengar spelar roll för vår hälsa, i de flesta fall är det främst de fattiga som dör...
Och, för att återgå till eugeniken - ty genast slår tanken mig att om jag väljer att fortplanta mig med M, borde jag väl rimligtvis ägna jag mig åt positiv eugenik? ;)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hah, då vet du hur det känns! muttrar =D



2009-11-26 @ 11:16:45
Postat av: Katten

Hur vad då känns?

2009-11-26 @ 16:16:25
Postat av: Christofer

Håller helt med =) Tänk vad vi skulle kunna utvecklas :O

2009-11-28 @ 10:25:06
Postat av: Katten

Mm, världen behöver mina smarta gener blandade med Ms söta kinder:D

2009-11-28 @ 16:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0