Att enträget söka sina inre konflikter

Få kunder ikväll, de flesta satt väl klistrade framför teven med chips i knät. Blev en otroligt bra kväll på jobbet, brukar bli det motsatta när jag oroar mig sjuk. Fick lite andra arbetsuppgifter än bara kassa, såsom svinna, fronta, kasta, sortera, fylla på. Och vi som jobbade sent fick en liten påse med överraskningar som present.
<
TV i bakgrunden. Är det NIO år sen Fattaru gjorde Mina hundar??? Hur gammal är jag egentligen? Är det nio år sen jag var ung? Kan någon strama upp kopplet så tiden inte löper iväg?

<
Nilla säger (23:39):

Snälla Hanna du har träffat honom 2 gånger. Ibland tror jag att du söker efter inre konflikter.
<
Jag är van vid att bestämma snabbt och definitivt om killar; antingen är han den rätte eller inte, tråden ska igenom nålsögat, hur stort eller spretigt det än är. Allt annat medför risker för resonemangsäktenskap, att man låter saker och ting visa sig eller växa fram och att det inte är äkta då det inte slog mig medvetslös på en gång, hemska tanke! Men med M vill jag bara ta det lugnt och upptäcka saker med fingrarna över landskapet av ett virkat täcke, med ögonbindel och under en trygg mans hand. Visst kan vi drömma om en gemensam framtid. Men jag måste nog bli lite mer som andra; ha mitt egna jag och liv, och fortfarande vara småkär i en person man ännu inte lärt känna helt, utan att i en stormvind släppa allt för en enda människa - som jag alltid trott är en förutsättning för ett lyckligt förhållande.
Men M har rätt när han säger att det gör inget i vilken ordning man tar allt, det viktigaste är ju hur det blir; och att man inte kan strukturera känslor på det sättet jag försöker. Det är ju verkligen jättetrevligt att planera för att få bjuda honom på middag här hemma när han fyller år om två veckor, och man ska väl göra saker man blir glad av, inte sant?
Snart ringa och säga god natt, så man orkar göra lite nytta imorgon på jobbet igen!


Kommentarer
Postat av: Stina

Det var länge sedan du var ung. Du var tonåring på 90talet Hähä Hur känns det?

2009-03-20 @ 00:16:15
Postat av: Kattungejäveln

Elakt, lögn å förtal! Jag var tonåring på 2000-talet, precis som du! Fyllde 13 år 2000, alltså inte en dag tonåring på 90-talet. Jag är mållös, Stina!

2009-03-20 @ 01:24:25
URL: http://kattungejavel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0