Mest musik på helgen

Fiskpinnar och Lugna favoriters "Mest musik på helgen" på radion. Jobb ikväll från 15 och det nervösa botas med att jag helt enkelt tvingar mig själv att tycka att det ska bli roligt. För det är som vanligt otroligt läskigt att jobba. Det borde jag vant mig vid det här laget, jag tycker alltid att den här gången är det svårast och viktigast, jag är inte ett dugg förvånad.
Imorgon får jag dock belöning. M ska hämta mig efter jobbet och så ska jag hälsa på honom i Täby. Vi sågs igår och gick på Norra Brunn för lite stand-up och hångel. Det känns bra, det är så mycket jag vill göra med honom och även om den himlastormande förälskelsen inte baddat min panna än kan jag ändå känna mig trygg med honom och kan prata med honom om mina tankar och huvudbry. För alla sätt är bra utom de dåliga, visst? Och än så länge möter han upp mig och navigerar säkert mellan mina utkast. Och det är som jag vill ha det. Den här droglika, desperat krampande kärleken som jag alltid älskat att hysa infinner sig bara i små stunder, som när han ringer mig på morgonen och skrattar lite åt mina nyvakna hummanden, eller hur hans ögon lyser upp när han ser på mig. Det är nästan som att gå nykter in i ett förhållande. Kanske kan vara riktigt vettigt å andra sidan.
Promenerade till IKEA igår och handlade lite tavelramar, krokar och annat smått och gott som jag hittade. Så nu ser mitt hem lite mer ombonat ut.
Ska strax åka. Nervöst, läskigt, vill-inte, mår illa. Tur att man får lön. Och att man får lite pussar på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0